ادوبی فلش پلیر با مروگر کروم در آندروید کنار نیامد
 
اخبار و مطالب جدید و جالب

 شرکت ادوبی اعلام کرد که از فلش برای مرورگر کروم در سیستم عامل آندروید پشتیبانی نخواهد کرد.

به گزارش آمان نیوز؛ مرورگر کروم قادر نخواهد بود که نرم‌افزار محبوب ادوبی فلش پلیر را در خود فعال کند.

اقدام ادوبی تعجب بسیاری را برانگیخت، چراکه این شرکت در نوامبر گذشته اعلام کرده بود که نرم‌افزار خود را برای تمامی مرورگرها در موبایل معرفی خواهد داد.

معنای سخن ادوبی این است که مروگر محبوب گوگل ماه‌ها زمان لازم خواهد داشت، تا بتواند جایگزینی مناسب برای این نرم‌افزار انتخاب کند و تا آن زمان باید فکر توسعه و افزایش کاربران برای مرورگرش را در تلفن‌های همراه بیرون کند.

بیل هاوارد – مدیر گروه محصولات ادوبی – با تایید خبر بالا افزود که نسخه آزمایشی کروم برای آندروید فلش را ساپورت نخواهد کرد.

وی این نکته را افزوده‌است که ممکن است سایر مرورگرها نیز نتوانند از فلش استفاده کنند.

 

 

 

 

 

 

ادوبی تصمیم خود مبنی بر توقف کار فلش پلیر بر روی مرورگرهای تلفن‌های همراه را به خاطر تغییر به منابع، به ویژه تلاش های برای HTML5 دانسته است.

به گزارش سافت‌گذر؛ تحلیلگران این حرکت را به عنوان تسلیم ضمنی به این روند خوانده‌اند، اپل برای اولین‌بار به جست و خیز پشتیبانی برای فلش در گوشی‌های هوشمند و قرص پرداخت.

در سال 2010، موسس محبوب اپل - استیو جابز - فلش را رد کرد و آن را نامناسب برای دستگاه‌های تلفن همراه خواند. وی علت آن را کندی و مشکلات امنیتی اعلام کرد.

بر اساس تحقیقات انجام گرفته این اقدام موجب آن خواهد شد که فلش در نهایت غیر قابل دسترس بر روی اکثر گوشی باشد؛ چراکه IOS اپل و گوگل آندروید بیش از 90 درصد از تمام گوشی‌های خریداری شده در ایالات متحده در طول سه ماه آخر سال 2011 است.

کارشناسان انتظار دارند که در آینده نزدیک فلش پلیر به طور کامل از تمامی کامپیوترهای شخصی به دلیل  پشتیبانی از HTML5 در مرورگرها و وب سایت‌ها محو شود. به عنوان نمونه مایکروسافت اعلام کرده است که از نصب این نرم‌افزار در اینترنت اکسپلورر 10 در ویندوز 8 جلوگیری خواهد کرد.

در اوایل این هفته شرکت ادوبی نسخه بتا فلش پلیر برای فایرفاکس بر روی ویندوز را راه اندازی کرد به دنبال حرکت مشابهی که در سال 2010 برای کروم انجام داد و گفت: هدف بعدیش خود تقویت امنیت فلش برای مرورگر اینترنت اکسپلورر خواهد بود.

گفتنی است که کروم تنها برای آندروید 4 قابل استفاده است و این مرورگر از اواسط هفته گذشته به بازار عرضه شده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب